Search
Close this search box.

הרצאה מרתקת וייחודית - מצילום קלאסי לאמנות דיגיטלית פורצת גבולות ודמיון

הקשר בין אמנות לפסיכולוגיה, ביטוי אישי וכלים לפיתוח חשיבה יצירתית, מקוריות וחדשנות, רקע הסטורי על הצילום וחשיפה לצלמים נחשבים לאורך ההסטוריה והמאפיינים ליצירתם, זרמים וסגנונות באמנות (רנסנס, בארוק, דאדא, סוריאליזם) ותהליכים היסטוריים שהביאו להופעתם, שלבים ותחנות בדרכי האמנותית:

הרצאה מצילום קלאסי לאמנות דיגיטלית

בעולמינו הוויזואלי בו לנראות ותמונה יש עוצמה והשפעה רבה ברשתות החברתיות, לקידום מקצועי, חברתי ועסקי ובכלל על חיינו בכל תחום אני מציעה: הרצאות לחוגי בית, הרצאות לימי גיבוש, הרצאות למתנ"סים, הרצאות למרכזים קהילתיים והרצאות לקבוצות פרטיות, ההרצאות עוסקות בעולם הצילום והאמנות ולהשפעה ההדדית שביניהם, זאת הרצאה ייחודית, חווייתית ויוצאת דופן שלא תרצו להחמיץ.

הרצאה וויזואלית מהפנטת שלא תתן לכם להוריד לרגע עיניים מהמסך בו אציג עבודות של אמנים מרתקים ומדהימים בתחום האמנות והצילום וכיצד ארועים ותהליכים הסטוריים המלווים את עולמינו השפיעו על היווצרות זרמים וסגנונות  חדשניים באמנות ובצילום כגון: רנסנס,בארוק, דאדא וסוריאליזם.

אראה גם טכניקות שונות שהתפתחו באמנות והשפיעו על הצילום ואציג בפניכם טיפים נהדרים, שימושיים ומפתיעים לצילום בסמרטפון או כל מצלמה אחרת שברשותכם להעשרת והשבחת הצילום האישי שלכם בנושא: צילום דיוקנאות, טבע דומם, נוף אורבני משפחה ועוד.

הצילום הוא עקבות התודעה שלנו. "כל צילום הוא דיוקן עצמי שלנו" אמרה הפסיכולוגית הקנדית ד"ר ג'ודית וייזר בשנת 1975 ,היא זאת שיצרה את המונח: "פוטותרפיה" בהקשר הצילומי. ניתן להרכיב את תמונות העולם של כל אדם דרך הצילומים שלו או אלבום התמונות שלו.

האמנות שימשה מאז ומעולם מכשיר בידי פסיכולוגים ופסיכואנליטיקנים להגיע לנבכי נפשו של האדם ולחשוף את התת מודע שלו.

ההסבר לחיבור הזה הוא: היצירתיות היא הוגדרת על ידי פסיכולוגים ופסיכואנליטיקנים לאורך ההסטוריה כתהליך הדומה לחלום, זהו תהליך הקרוב ביותר לתהליכי החשיבה הראשוניים לפי תורת פרויד והזרם הסוריאליסטי באמנות, בתהליך זה אין השפעה של מוסכמות, נורמות, מסגרות או חוקים לפיהם אנו חיים ביום יום בכל תחום כמעט של חיינו או השפעה של ההגיון והרציונאל השולט ומשפיע על חיינו, אלא בחירות אינטואיטביות  ותת הכרתיות ולכן הוא מאפשר לנו לתת ביטוי לעולמינו הפנימי, לחשוף זכרונות, קשיים, חלומות ומאווים.

בהרצאתי זו אני מאפשרת לצופים לפתוח צוהר חדש לצורת חשיבה והסתכלות עם התמודדויות שונות הנקרות בדרכם. היצירה והאמנות מאפשרים לנו לראות דברים בצורה שונה מזאת אליה הורגלנו ועל ידי כך לשבור תבניות חשיבה  המוכרות לנו בכל תחומי החיים ולפתח מקוריות וחדשנות בדרך להצלחה.

מומלץ כהרצאות לחוגי בית, הרצאות לימי גיבוש, הרצאות למתנ"סים, הרצאות למרכזים קהילתיים והרצאות לקבוצות פרטיות, תעשיר מאוד  את צופיה ותתן להם כלים חדשים ליצירה ולעשיה יום יומית: טיפים לשימוש בסמרטפון וטיפים לחשיבה יצירתית וחדשנית.

דפנה לסלו-קצור