Search
Close this search box.

רישום באור והמחשת תנועה - סדנת צילום - המשך

בסדנא זו אנו משתמשים בתריס של המצלמה, שתפקידו לבקר את זמן החשיפה של התמונה לאור. כאשר התריס נפתח לזמן ממושך של מספר שניות, אנו יכולים לנצל זמן זה על מנת ליצור אפקטים יוצאי דופן: ציורים נפלאים על ידי שימוש במקורות אור שונים, בעלי צבעוניות רבגונית, שיכפול דמות מספר פעמים באותה תמונה, טשטוש מכוון של תנועה על מנת ליצור המחשה של פעולה. נושא זה מאתגר ויצירתי ביותר, ומאפשר שיתוף פעולה בין אנשי הצוות היוצרים את התמונה יחדיו, אין לצפות את התוצאה הסופית.

חלק ראשון

הרצאה מרתקת ותמציתית בנושא התפתחות הצילום, עקרונותיו ושימושיו השונים. טיפים לצילום טבע, נוף, דיוקנאות ומשפחה. המחשה של הנושאים  בהם נתנסה על ידי הקרנת עבודות של צלמים מתחומי הצילום המגוונים:

  • כיצד נוצרת התמונה? עקרון התא האפל (קאמרה אובסקורה) כבסיס לבניית המצלמה.
  • טיפים לצילום: טבע, נוף, דיוקנאות ומשפחה.
  • התריס: שימוש במהירות תריס נמוכה ליצירת אפקטים שונים של המחשת והקפאת תנועה ו"רישום באור".
  • הסבר על צורת העבודה: תאורה, רקע ומצב הצילום במצלמה לצורך צילום נושאי "המחשת תנועה" ו"רישום באור".

חלק שני

  • המחשת תנועה ושיכפול דמות – התנסות בצילומי סטודיו על ידי שימוש במהירות תריס נמוכה ויצירת אפקטים של המחשת תנועה, "מריחה" ושכפול אובייקטים ודמויות בסטודיו.
  • "רישום באור": יצירת ציורים ואפקטים או כיתוב בעזרת שימוש באביזרים "מאירים" היוצרים אפקט אור בצבעים שונים (עבודה בקבוצות), על ידי שימוש במהירות תריס נמוכה. כל אחד מאנשי הצוות עובד עם מקור אור אחר. העבודה בחושך יוצרת קרבה והפתעה; 

*  הסדנא כוללת, הרצאה מרתקת והתנסות חווייתית משך הסדנא כ: 3 שעות.

*  הסדנא כוללת  צילומים קבוצתיים.

 * לכל משתתף ניתנת מזכרת אישית מההתנסות הצילומית – הדפסה בגודל 20/30  ס"מ מאחד מצילומי הסדנא.

הפעילות הנה חווייתית ויוצאת דופן, מעניקה חוויה מגבשת למשתתפיה ומאפשרת אינטראקציה מרעננת ומחודשת ביניהם. דרך הצילום נפתח צוהר לעולם חדש ומרתק.

 * הסדנא מועברת על ידי דפנה קצור, צלמת פרסום ועיתונות מקצועית (דיוקנים, אפנה/"מעריב") ואמנית פיסול וצילום.