Search
Close this search box.

הרצאה: צילום נוף וטבע בסמרטפון

הצילום הוא עקבות התודעה שלנו. "כל צילום הוא דיוקן עצמי שלנו" אמרה הפסיכולוגית הקנדית ד"ר ג'ודית וייזר בשנת 1975 ,היא זאת שיצרה את המונח: "פוטותרפיה"- טיפול באמצעות צילום, בהקשר הצילומי.

ניתן להרכיב את תמונות העולם של כל אדם דרך הצילומים שלו או אלבום התמונות שלו.

הצילום הוא כלי לעידון תוקפנות ולביטוי של משאלות לב מודחקות והפיכתן לצילום.

הדבר החשוב ביותר בצילום הוא שהוא מקרב אותנו לעצמינו, הוא מאפשר לנו  לבטא את עולמינו הפנימי ולחשוף זכרונות, קשיים, ומאוויים.

בהתנסות הצילומית אנו משלבים ראייה כוללת של כל החושים. אנו שואפים לצאת מהראייה הגשמית של היום יום, בצורה בה אנו רגילים להסתכל על דברים ולראות אותם הפעם בצורה שונה, מופשטת יותר, מעבר למובן הצורני שלהם.

בהרצאה: צילום טבע ונוף בסמרטפון נחשף לעולם הקסום של הצילום, בחיק הטבע, נלמד מגוון טכניקות צילום ונקבל טיפים נהדרים לצילום טבע ונוף אמנותי עם אפשרות לביטוי עולמו האישי של כל צלם.

* המצאת המצלמה, הקאמרה אובסקורה על ידי ליאונרדו דה וינצ'י –

רקע הסטורי על היווצרות המצלמה על ידי ליאונרדו דה וינצ'י בתחילת המאה ה- 16- הקאמרה אובסקורה, הוא יצר אותה ככלי המתאר כיצד מתקבלת התמונה  בעין האדם, כאנלוגיה לכך.

* רקע טכני-

נראה  כיצד בנויה המצלמה ואת הרקע הטכני להתפתחותה –

הצמצם, התריס ועדשות המצלמה השונות.

* המצאת הפרספקטיבה-

נחשף להמצאת טכניקת הפרספקטיבה על ידי האמן החשוב מפירנצה ברנלוסקי. טכניקה המאפשרת לציירים ליצור  תחושה ואשליה של עומק ומרחק בדו מימד, כיצד השפיעה המצאה זאת על הצילום ואיך ניתן ליישם אותה בצילום בסמרטפון על ידי שימוש בזווית מסוימת של עדשות המצלמה – זווית רחבה.

* זוויות הראיה של המצלמה –

זווית רחבה – נלמד טכניקה בה ניתן להשתמש בזוויות הראיה של עדשת המצלמה- זווית רחבה, המאפשרת הגדלה ויזואלית של האביזרים הקרובים לעדשה לעומת הטבע הנשקף ברקע, הנראה קטן ובלתי מציאותי וכך ליצור אשליה של עומק ומרחק.

עדשת הטלה – המאפשרת התקרבות לפרט מנושא צילום המרוחק ויצירת טישטוש ברקע.

 עדשת מאקרו – התקרבות לפרט קטן מהנושא הנותן לו משמעות שונה לחלוטין מאשר במציאות. התוצאה סוריאליסטית לחלוטין, מרתקת ויצירתית.

עדשת "עין הדג" – עדשה סופר רחבה,  המאפשרת זווית ראייה של 180 מעלות המתאימה לצילומי ארכיטקטורה ולאפקטים מיוחדים של נוף וטבע.

* כלים טכניים לצילום טבע ונוף בסמרטפון –

נלמד להשתמש בכלים שונים הנמצאים במצלמות הסמרטפון שלנו לצילום ולעריכה לאחר הצילום.

* טיפים ועקרונות לצילומי נוף –

נקבל טיפים שונים לצילום נוף וטבע הנוגעים לצורה ההסתכלות בה אנו מביטים בנוף  דרך "הפריים" של עדשת המצלמה שלנו, שישדרגו ויעשירו לנו את הצילומים בדרגות רבות:

 *  יצירת טישטוש במרחק ליצירת עומק בשימוש בעדשת הטלה.

* שימוש בצבעים קרים במרחק וצבעים חמים בחזית ליצירת עומק.

* חוק השליש ושני שליש -חלוקת הקומפוזיציה של הנוף.

* קומפוזיציה סגורה וקומפוזיציה פתוחה.

* קומפוזיציה- מיקום האלמנטים בתמונה.

* שימוש בזווית רחבה להגדלת הנושא לעומת הרקע.

* שימוש בזווית צרה – טלה להדגשת והפרדת הנושא על ידי שימוש  בטישטוש ברקע.

בהרצאה, צילום נוף וטבע בסמרטפון תצאו עם כלים רבים ונגישים שיפתחו לכם עולם מרתק וחדש לחלוטין בהקשר של צילום בסמרטפון אותם תוכלו לישם מיד ביציאה לטבע, בכל טיול משפחתי או אישי ואף לתת ביטוי לעולמכם האישי והאינדבידואלי.

העולם היום, מצריך אותנו להיות יצירתיים ומקוריים בכל תחום בו אנו עוסקים. מי ששונה ומקורי יותר הוא זה שמתבלט, התחרותיות היא רבה, הצילום בפרט והאמנות ככלל מאפשרים לנו לפתח את הפאן היצירתי הטמון בכל אחד מאיתנו ובכלי זה נוכל להשתמש בעתיד להצלחה ולהגשמה מלאה.

ההרצאה מתאימה לחברות, ארגונים, מתנ"סים, מרכזים קהילתיים וקבוצות פרטיות

דפנה לסלו-קצור